apie Land Rover TD4 (BMW M47 R) variklius (Land Rover Freelander, Rover 75 cdt, Rover 75 cdti, mg zt cdt, mg zt cdti)

Dyzelinis BMW M47 R buvo kuriamas specialiai Rover ir Land Rover poreikiams. Iš visos legendinės BMW M47 variklių linijos jis pirmas buvo aprūpintas Common Rail kuro įpurškimo sistema.

BMW M47 serijos varikliai buvo montuojami į automobilius:

(Šaltinis: https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M47)

BMW M47 R variklis yra patikimas. Svarbu tinkamai jį aptarnauji, ir jis atsilygins savo ilgaamžiškumu. Bet pasitaiko ir gedimų. Kaip ir kiekvieno dyzelinio variklio, kartais turbokompresorius reikalauja remonto. Dažniausias gedimas- kintamos geometrijos mechanizmas. Turbokompresorius turi buti remontuojamas specializuotose dirbtuvėse, nes mažiausia klaida surinkime ar ašies balansavime gali brangiai kainuoti.

(Turbokompresoriaus remontas atliktas UAB Turboservisas, https://turboservisas.lt)

M47 R turbokompresorius reikalauja profesionalaus išmontavimo bei montavimo. Montavimo metu privaloma naudoti remontinį komplektą, kurio sedėtyje yra tarpinės, variniai žiedai ir pan. Land Rover Freelander turbokompresoriaus remontui gali prireikti išmontuoti priekinį reduktorių (razdatkę).

M47 R variklyje būtina keisti karterio ventiliacijos filtrą. Galima keisti naujo dizaino filtru vadinamu “Vortex”. Taip pat laikas nuo laiko reikėtų tikrinti visas vakuumo šlangeles, jos linkusios prasitrinti.

Kartais genda turbokompresoriaus elektrinis valdymo solenoidas. Gedimo priežastis- jis yra arti priekinio dešiniojo rato automobilio apačioje. Solenoidas pastoviai yra taškomas purvu bei vandeniu. Solenoidą privaloma keisti kartu su oro filtru (Land Rover Freelander turbokompresoriaus solenoidas turi išorinį oro filtrą).

Dyzelinio BMW M47 R variklio kuro purkštukų gedimai pasireiškia blogu užsivedimu, traukos sumažėjimu, dūmingumu. Purkštukai tikrinami ne “iš akies”, bet ant specialaus kompiuterinio stendo, kuris imituoja variklio darbą įvairiais režimais. Purkštukas, kuriam yra diagnozuotas gedimas, yra taisomas arba keičiamas jau suremontuotu.

Land Rover Freelander, Rover 75, MG ZT automobiliuose M47 R varikliai yra komplektuojami su GETRAG mechanine pavarų dėže. Dėžė yra patikima (jeigu joje yra keičiamas tepalas), bet atsitinka gedimas- išminamasis guolis tampa nesandarus ir dalis skysčio išbėga. Guolio keitimui reikia atlikti priekinio reduktoriaus (razdatkės) išmontavimą, GETRAG transmisijos išėmimą. Tai suteikia progą pamatuoti sankabos frikcinio disko storį ir esant reikalui- pakeisti sankabą. Naujo sankabos disko storis yra 7.5mm, serviso limitas (kada sankabą reikia keisti) yra 5.9mm. Taip pat reikėtų patikrinti dvigubos masės smagračio (DMF, Dual Mass Flywheel) būklę. Išorinė smagračio pusė neturėtų klibėti. Jei yra nuspręsta sankabos ar guolio remonto metu pakeisti ir galinį variklio riebokšlį ir reikia nuimti smagratį- jo varžtai turi būti keičiami naujais. Nauji DMF varžtai padengti specialiu sluoksniu, kuris neleidžia tepalui iš karterio prasiskverbti pro juos.

Paskirstymo grandinė BMW M47 R variklyje yra patikima, ją keisti reikia labai retais atvejais. Bet, kas 100.000 km reikėtų matuoti jos išsitempimą specialiais įrankiais. Šios operacijos atlikimui reikia nuimti visą oro padavimo traktą su EGR vožtuvu, išmontuoti kuro purkštukus, nuimti variklio galvutės plastikinį dangtį. Jei grandinė pasitempusi (apie 100.000 km ridos turintis variklis jau turi kelių laipsnių paskirstymo velenėlių netikslumą), privaloma kompensuoti jos išsitempimą iš naujo nustatant paskirstymo velenėlius žvaigždučių atžvilgiu. Atliekant šią operaciją reikėtų turėti omenyje, kad žvaigždučių varžtai yra vienkartiniai. Nauji varžtai privalo veržtis TIK su dinamometriniu raktu ir uzveržimo kampo matuokliu (20Nm + 35°). Tokio išsitempimo kompensacijos rezultatas dažniausia yra akivaizdus: “minkštėja” variklio veikimo garsas, gerėja trauka, esant mažoms apsukoms ir kuro ekonomija.

Patarimai:

  • Naudoti tik žinomo gamintojo gerą sintetinį tepalą ir keisti jį kas 7.000- 10.000 km;
  • Kartą į 40.000 km keisti varines purkštukų atramines tarpines;
  • Kartą į 40.000 km keisti karterio ventiliacijos filtrą;
  • Kartą į 40.000 km valyti EGR vožtuvą ir tikrinti jo vakuuminius vamzdelius;
  • Jei automobilio rida viršija 100.000 km- atlikti grandinės išsitempimo kompensavimo procedūrą.