Apie Land Rover Freelander automobilį. Gedimai, remontas, atsiliepimai, patarimai.

Lietuvoje populiarėja Land Rover Freelander. Tai keturiais ratais varomas kompaktiškas visureigis. Jis pradėtas gaminti 1997 metais, po to kai BMW investavo į šio automobilio projektą. Pirmos kartos Land Rover Freelander buvo gaminamas iki 2006 metų. Apie jį mes ir papasakosime.
Šio modelio poreikis atsirado tada, kai rinkoje pasirodė Honda CRV ir Toyota RAV4. Land Rover nusprendė sukurti kompaktišką visureigį, kuris gerai jaustųsi tiek miesto gatvėse, tiek ir bekelėje.

Land Rover Freelander yra pirmasis Land Rover kūrinys, neturintis atskiro važiuoklės rėmo. Rėmas yra integruotas į kėbulą, kaip daugumoje šiuolaikiškų visureigių. Automobilis turi nepriklausomą pakabą ir viskozinę movą. Viskozinės movos panaudojimas leido automatizuoti procesą, kai automobilis persijungia iš priekinių varančių ratų režimo į visų keturių.

Freelander aprūpintas automatinio nusileidimo kontrolės sistemą (Hill Decent Control). Jame yra 16 patentuotų sprendimų, tai Land Rover Freelander padėjo išpopuliarėti. Iki 2002 metų tai buvo labiausiai Europoje parduodamas visų varomų ratų visureigis. Land Rover Freelander puikiai jaučiasi ant asfalto, o bekelėje lengvai laimi prieš savo tiesioginius konkurentus- Honda CRV ir Toyota RAV4. Land Rover Freelander sėkmingai dalyvavo Camel trophy ir G4 Challenge lenktynėse.

Iki šių dienų lenktynininkai jais važiuoja Freelander Challenge raliuose. Šio visureigio dalyvavimas sporte nereikalauja jokių esminių pakeitimų jo konstrukcijoje. Dėka stiprios važiuoklės ir sportiškų variklių jis puikiai tarnauja kaip kelyje, taip ir ralio trasoje, kas įrodo jo patikimumą bei galią.

Į Land Rover Freelander buvo montuojami įvairūs varikliai- keturių cilindrų benzininiai ir dyzeliniai bei šešių cilindrų benzininis. Pastarasis kartu su japonų gamybos Jatco automatine pavarų dėže buvo pradėtas montuoti nuo 2001 metų. Land Rover Freelander modelis su V6 varikliu buvo skirtas tiems, kas norėjo didelės galios visureigio, bet ne tokių didelių gabaritų kaip Land Rover Discovery. Visi keturių ir šešių cilindrų benzininiai varikliai yra Rover gamybos, dyzeliniai- Rover L serijos ir BMW M47R. Kuo reikėtų rūpintis turint Land Rover Freelander su benzininiu varikliu- mes aprašėme ČIA ir ČIA. Apie TD4 variklius (BMW M47 R) mes rasėme ČIA.

Land Rover Freelander važiuoklė yra patikima. Ji nekelia dažnų rūpesčių. Yra svarbu stebėti stabdžių nusidėvėjimą ir kitus einamus dalykus.

Labai svarbu laiku keisti tepalus priekiniame bei galiniame reduktoriuose. Naudoti tik kokybišką bei tinkamą tepalą. Tepalų keitimo procedūra reikalauja tam tikros patirties ir įgūdžių.

Kartais natūraliai dėl nusidėvėjimo genda elektrinė durų dalis- elektriniai langų pakėlėjai.

Dažnai sugenda galinio numerio apšvietimas. Meistrai bando keisti lemputes ir tai nepadėda. Kalta plokštė į kurią įsidėda lemputės. Nuo vibracijų atsilaisvina kontaktų kniedės, viskas sutvarkoma litavimo būdu.

Pasitaiko ir kosmetinių, bet nemalonių gedimų. Pavyzdžiui, pažeisti korozijos galiniai stabdžių būgnai (jų išorinė dalis) arba galinio Stop ženklo indikatoriaus laikiklio korozija. Laimei šie gedimai puikiai ir visam laikui pašalinami naudojant pažangią smėliasrovės bei miltelinio dažymo technologija.

Kiti dažniausiai pasitaikantys gedimai:

  • Viskozinės movos ir jos guolių gedimai dėl nusidėvėjimo;
  • Aušinimo skysčio bakelio ir jo kamščio nesandarumas;
  • Salono šilumokaičio (pečiuko) ir jo ventiliatoriaus gedimas;
  • Kuro purkštukai dyzeliniuose modeliuose;
  • Turbokompresoriaus solenoidas, karterio garų filtras, vakuumo šlangos dyzeliniuose modeliuose;
  • Galinio duslintuvo bakelio korozija.

Viskozinė mova gedimo atveju turi būti tik keičiama, ji netaisoma. Ją palaikantys guoliai- tiesiog keičiami naujais.

Land Rover Freelander aušinimo skysčio išsiplėtimo bakelis yra ypač nesėkmingo dizaino. Jis įtrūksta, išsipučia, kartais sprogsta į dvi puses. Ypač benzininiuose modeliuose, kur darbinė temperatūra yra aukštesnė. Labai svarbu tai pastebėti laiku, nepastebėjus gręsia variklio perkaitinimas. Nauji išsiplėtimo bakeliai kainuoja nedaug, bet tai tik laikinas problemos sprendimas. Sprendžiant šią problemą iš esmės reikėtų montuoti išsiplėtimo bakelį nuo kito automobilio, pvz. Audi, Rover 25, Rover 75. Tiesa, tokiam modernizavimui reikės pagaminti bakelio tvirtinimo adapterį. Taip pat dažnai genda ir išsiplėtimo bakelio kamštis. Vienas iš paprasčiausių būdų patikrinti ar jis yra geras- esant pilnai įkaitusiam varikliui atidarius kapotą paklausykite ar jis nešnypščia.

Originalus Land Rover Freelander salono šilumokaitis, arba “pečiukas”, dažniausiai tarnauja apie 100.000- 120.000 km. Jis yra pagamintas iš žalvario. Nekokybiškas aušinimo skystis arba gedimai aušinimo sistemoje (aušinimo skysčio virimas) pagreitina jo gedimą. Jis tampa nebesandarus, iš jo pamažu laša aušinimo skystis. Kartais skystis laša ant ventiliatoriaus varikliuko, tokiu atvėju karšto ir šalto oro srovė tampa silpnesnė, vėliau putimas nustoja veikti visai.
Kad atlikti “pečiuko” keitimą Freelander’yje, deja, reikia išmontuoti visą panelę, centrinę konsolę, vairą bei viską kas yra panelėje. Tai yra sudėtingas darbas, kurį privalo atlikti specialistas. Nauji šilumokaičiai yra patobulinti ir pagaminti iš aliuminio.

Galinio duslintuvo bakelio korozija yra visų Freelander’ių bėda. Laimei, vieną kartą pakeitus jį nauju, pagamintu iš nerūdijančio plieno, problema išsisprendžia visiems laikams.

Land Rover Freelander savininkų atsiliepimai:

https://www.parkers.co.uk/land-rover/freelander/station-wagon-2003/owner-reviews/

https://www.cars.com/research/land_rover-freelander-2002/consumer-reviews/

Tai įdomu! Land Rover Freelander atsarginės dalys, “tiuningo” komplektai, aksesuarai ir t.t. (PDF katalogas, spauskite ČIA).